Communicatief salestraject
What's in it for you? Dit zijn vijf voordelen van onze communicatieve salestraining:
- Intensiteit en frequentie: de opleiding bestaat uit korte contactmomenten, waardoor de aandacht scherp blijft en de motivatie hoog.
- De groepsdynamiek maakt dat je tijdens deze training niet alleen van jezelf leert, maar ook van de anderen.
- Waar een opleiding vaak theoretisch is, legt een training meer de nadruk op de praktische toepassing. Het communicatief salestraject brengt het beste van beide werelden samen: De theoretische kennis wordt snel vertaald naar kunde. Communiceren leer je door het te doen. Wij zetten maximaal in op inoefening.
- Je ervaart geen studiedruk in je vrije tijd. Het effectieve leren vindt plaats tijdens de contactmomenten. Toepassen doe je tijdens de training. Het inoefenen dan weer onvermijdelijk én automatisch in de tijd tussen de contactmomenten, met je collega's, leidinggevenden, partner, kinderen, vrienden,... Je kan communicatie immers niet uit je leven schrappen.
- Veilige omgeving: hoe beter je je voelt, hoe sneller je stappen vooruit zet. Wij hebben respect voor ieders eigenheid en comfortzone, maar breiden ze beetje bij beetje uit.
INHOUD:
Basis communicatietechnieken:
Vragen stellen, doorvragen, herformuleren, hoe omgaan met mensen in emotie, slecht nieuws brengen.
DiSC kleurentraining:
Hoe je communicatie afstemmen op het voorkeursgedrag van de klant.
Verkooptechnieken:
Schema van het gesprek. Hoe omgaan met tegenwerpingen en klachten.
Inoefenen
WANNEER?
Dinsdagen 16/4, 23/4, 30/4, 7/5 en 14/5/2024 van 9-16h.
INVESTERING:
€1800 excl. BTW met tussenkomst KMO portefeuille slechts €1260 excl. BTW
Inclusief: koffiepauze's, lunch, certificaat.
WAAR?
Goedehoopstraat 21 (Walls), 2000 Antwerpen
MapsTell - De wereld van verschil - DiSC uitgediept
Op een heel aangename wijze dmv de landkaart 'een wereld van verschil' krijgen we inzichten in de verschillen van personen en hun gedrag. Je voorkeursgedragstijl analyseren, op persoonlijk vlak, sales en/of managementgebied. Hoe leren omgaan met de andere 'rijken' of kleuren, en hoe je je team kan aansturen. Deze analyse kan via een profielanalyse gebeuren. Door middel van een coaching of als opleiding voor een groep. Zowel medewerkers, een salesteam of leidinggevenden kunnen zeker gebruik maken van deze analyse, tips en tricks, en is onmiddellijk toepasbaar.
De complete verkoopcursus & DiSC
Je verkoopgesprek zo afstemmen op de aankoopmotieven van je klant. Als je de klant bestookt met verkoopmotieven die niet matchen met zijn aankoopmotieven, dan ben je je klant aan het vervelen. Hier leer je dit echt af te stemmen rekening houdend met zijn DiSC voorkeursgedragsstijl. In deze cursus word je DiSC profiel bepaald en hoe je met deze methodologie aan de slag kan gaan. Een training op hoog niveau. Zowel voor junior als senior verkopers. De meest volledige verkoopcursus onmiddellijk toepasbaar in de praktijk.
Leiding geven
Een team aansturen en alle neuzen in dezelfde richting krijgen is niet evident. Differentiëren qua leiding geven op basis van uw medewerkers, zowel qua feedback als taakverdeling is een must. Je stijl van leidinggeven aanpassen aan de motivatie en competenties van ieder, leer je in deze module.
Assertieve communicatie
Heb jij ook moeite met 'neen' zeggen en geraak je steeds opgezadeld met extra taken? Je leert je grenzen te stellen maar wel met respect voor de ander en rekening houdend met de relatie op lange termijn. In deze module leer je de juiste communIcatietools te gebruiken op het juiste moment.
Salestechnieken
Niet opdringerig overkomen maar toch verkopen... een utopie? Toch niet! Hier leer je hoe je verkoopgesprek een aangename communicatie wordt met de klant. Je zorgt ervoor dat je de klant begrijpt, geen monoloog afsteekt en het juiste product, of zelfs meer producten als oplossing kan voorstellen.
DiSC
Ontdek tijdens onze DiSC training welke successen er te behalen zijn wanneer we ons gedrag en onze communicatie kunnen aanpassen aan die van anderen! Leer niet alleen om collega's of klanten beter te begrijpen, maar ook om slim in te spelen op de onderlinge verschillen in gedrag.
DiSC (version Française)
DiSC est un système basé sur des préférences psychologiques.Tout le monde n'a pas les 4 couleurs en soi, mais a généralement 1 style préféré. Cette préférence détermine notre façon de penser, de communiquer et de travailler.
Verbale agressie
Klanten zijn de dag van vandaag mondiger, verbaal sterker en zelfs agressief. Hier leer je omgaan met die verbale agressie om een heel eenvoudige manier. Deze module is een doe-module, omdat telkens weer verbale agressiviteit je overvalt.
Klachtenbehandeling
Verstomd staan door een agressieve uitval van een klant met een klacht... het zal je maar overkomen. Nochtans bestaat er een heel simpele manier voor, maar je moet deze je eigen maken. In deze module, een echte doe-module, leer je deze techniek onder de knie te krijgen. Van een klant die een klacht met agressie formuleert ombuigen naar een vriendelijke, niet agressieve klant.
Conflicthantering en bemiddeling
Omgaan met conflicten, meningsverschillen, spanningen. Hoe kan ik op een assertieve manier en zonder aanvallend over te komen omgaan met deze situaties?
Presentatietechnieken
Voor velen is het geven van een presentatie of het toespreken van een groep een stressvolle aangelegenheid. Dankzij deze opleiding ontpop je jezelf tot een begeesterd spreker en leer je in te spelen op onverwachte situaties. Presenteren kan je leren.
Vergadertechnieken
"Time is money" en vergaderingen zijn vaak een bron van ergernis. Deze opleiding leert jou om dit bij de bron aan te pakken. Efficiënt vergaderen.
Timemanagement
"Time is money" en vrije tijd is goud waard. Velen onder ons ervaren dat op het einde van de dag amper de helft gerealiseerd werd van wat gepland stond. Deze opleiding leert je zeer specifiek de oorzaken daarvan te detecteren én aan te pakken. Timemanagement zorgt ervoor dat je meester wordt van je tijd.
Efficiënt netwerken
Vlot, efficiënt en met plezier netwerken om duurzame relaties op te bouwen is een essentiële vaardigheid voor elke ondernemer!
Onderhandelingstechnieken
Er is sprake van succesvol onderhandelen wanneer beide partijen het gevoel hebben een win-win situatie behaald te hebben. Als je niet weet wat je tegenpartij wilt bekomen, bemoeilijkt dat je onderhandeling. Je leert ook de verschillende onderhandelingsstrategieën toe te passen in verschillende situaties. Structuur in je onderhandeling brengen.
Respectvol beïnvloeden
Een vijand kan je niet voor je kar spannen... maar wie dan wel? Hier leer je dat als je vijanden creëert je je doel niet bereikt. Hoe maak ik van mijn gesprekspartner een bondgenoot, om hem dan respectvol te beïnvloeden.
Problem solving
Deze opleiding is niet gericht op problemen met mensen, maar wel hoe een beslissing te nemen volgens een rationele denkwijze. We analyseren het probleem, berekenen de impact en de gevolgen van een mogelijke oplossing en komen zo tot een zeer resultaatgerichte oplossing volgens de methode van Kepner en Tregoe.
Telefonische prospectie
Vaak staan mensen weigerachtig tegenover telefonische prospectie. Doch is dit een heel sterk middel om te prospecteren. Door heel eenvoudige tips en tricks leer je in deze praktijkgerichte module hoe je het best 'binnenkomt' bij je prospecten.